كان بيتمرن في الجيم وجاله هبوط مفاجئ.. وفاة الملحن الشاب محمد عبد المجيد

تحيا مصر 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

رحل عن عالمنا في الساعات القليلة الماضية الملحن الشاب محمد عبد المجيد، وذلك بشكل مفاجئ نتيجة تعرضه لهبوط مفاجئ أثناء تدريبه في الجيم، وتم نقله إلى المستشفى ومن ثم لفظ أنفاسه الأخيرة هناك.

وفاة الملحن الشاب محمد عبد المجيد

وأعلن عن وفاة الملحت محمد عبد المجيد أحد أصدقاءه، حيث كتب في منشور رصده موقع تحيا مصر عبر موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: محمد عبد المجيد صاحبي و اخويا الصغير اللي بحبه من قلبي بجد امبارح لسه كنا مع بعض شغالين و الصورة دي اخر صورة نزلها عنده من اوضتي محمد كان اخلاق و طيب و ابن حلال و بيحب الناس و كان عنده احلام بسيطه و طاقة كبيرة لحاجات حلوة كتير اوي. 

871.jpg
وفاة الملحن محمد عبد المجيد 

وتابع صديقه قائلا: انهارده محمد في ذمة الله ميتعزش عاللي خلقه و ربنا يصبرنا و يصبر اهله و أصحابه و حبايبه و كل حد كان يعرفه عشان هو ابن حلال بجد.. دعواتكم ليه بالرحمة و المغفرة لعل أحدكم اقرب إلى الله. 

872.jpg
وفاة الملحن الشاب محمد عبد المجيد

اللحظات الأخيرة في حياة محمد عبد المجيد وسبب الوفاة 

وكشف صديق آخر، سبب وفاة الملحن محمد عبد المجيد، قائلا: دا كان اخر بوست ليه علي الفيس قبل وفاته ب ٢١ ساعة   هل ربنا انعم عليه وشاف خاتمته الحلوه قبل مايموت والهمه الكلام دا ؟ سبحان الله الحي الذي لايموت  حقيقي الدنيا فانيه ومتستاهلش.. كان بيتمرن في الجيم جاله هبوط مفاجئ وضغطه وطي نقلوه المستشفي ووافته المنيه هناك  لا اله الا الله، برجاء الدعاء للملحن الموهوب محمد عبد المجيد بالرحمه اشهد امام الله علي اخلاقه وطيبته وسيرته الحسنه  الله يرحمك ويحسن اليك ياحبيبي.

أصدقاء محمد عبد المجيد ينعوه بكلمات مؤثرة 

ومعاه صديق له، قائلا: انا اسف اني مغنتش من لحنك انا اسف اني مش متواجد ف القاهره عشان نتقابل كل يوم و نلعب بلايستيشن و نغني و نفكر في مستقبلنا و قد ايه تشجيعك ليا و ايمانك ب صوتي انا كنت بحب اسمعك و هزار و ضحك الله يرحمك يا صحبي و ربنا يجعل مئواك الجنه لا حول ولاقوة الا بالله خبر صدمني، توفي صديقي المحترم الملحن محمد عبد المجيد انا لله وانا إليه راجعون اللهم ثبته عند السؤال واجعل قبره روضه من رياض الجنه واربط علي قلوب أهله بالصبر والسلوان.

وكتب آخر: انا مش مصدق ولا عايز اصدق، متعزش على اللى خلقك صدمه كبيره ووجع قلب ربنا يصبرنا ويصبر اهلك وقلوبنا عليك اخونا الملحن محمد عبد المجيد في ذمة الله.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق