بعد انتقاد طارق الشناوي لهما، السقا يرد: حاضر هتعلم التمثيل علشان أنال رضاه وزينه: ليه فترة بيتجاوز - مصر النهاردة

فيتو 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

عزيزي الزائر أهلا وسهلا بك في موقع مصر النهاردة نقدم لكم اليوم بعد انتقاد طارق الشناوي لهما، السقا يرد: حاضر هتعلم التمثيل علشان أنال رضاه وزينه: ليه فترة بيتجاوز - مصر النهاردة

زينة وأحمد السقا، قالت الفنانة زينة: "خلال تصوير مسلسل العتاولة كنت حريصة على الاستماع لتوجيهات أحمد السقا، بس كنت بخاف عليه في مشاهد الأكشن لإنه بيجازف بشكل كبير".


أكشن أحمد السقا 

وأضافت خلال لقائها ببرنامج “الحكاية” الذي يقدمه الإعلامي عمرو أديب بقناة “إم بي سي مصر”: "أحمد السقا عينه كانت هتروح في فيلم الجزيرة، وكنت دايمًا أقول له خلي بالك في العتاولة على عينك، ومش عارفة ليه هو بيجازف وبيضحي بنفسه دا نزل البحر في مسلسل العتاولة الساعة 3 الفجر".

-إعلانات-


وعقب أحمد السقا: “أنا اتعلمت أساليب الأكشن ودرستها برة والموضوع قصة كبيرة، وبعمل أي حاجة صعبة علشان المصداقية”.
 

رسالة قوية من السقا لطارق الشناوي

وردًّا على انتقاد طارق الشناوي له بعد أدائه في مسلسل العتاولة، علق أحمد السقا: "مش معجب بأدائي وشايفني ممثل ضعيف وأنا بقول له إن شاء الله هجتهد أكتر علشان أنال رضاه وأحترم وجهة نظره".


وتابع: "النقد غير الانتقاد وغير التجريح، وطارق الشناوي شخصيًّا لما بنتقابل بيقول كلام كويس جدًّا، بس أنا بحترمه وأحترم وجهة نظره إني مبعرفش أمثل، وأوعده إني هطور نفسي وهشتغل مع مدرس تمثيل".

 

وأكد أحمد السقا: "أنا لا أنجرف للتجاوزات وكلام السوشيال ميديا، وعايز أقول حاجة إن ما حدش هيقدر يدخل بيني وبين باسم سمرة".


زينة تفتح النار على طارق الشناوي

من جانبها هاجمت الفنانة زينة، الناقد الفني طارق الشناوي، قائلة: "ليَّ طلب عند طارق الشناوي احنا ما عندناش كذا حد يقدر يعمل اللي بيعمله أحمد السقا، ولما تنتقد انتقد العمل كله والمشاهد ويبقى فيه نقد بناء ما يبقاش فيه عشوائية في النقد، أنا بعزك جدًّا بس بقى لك فترة فيه تجاوزات في نقدك حتى ليَّ".

 

وتابعت: "بقول لطارق الشناوي اتكلم عن العمل ما تنتقدنيش أنا، هو قال إني أنا سِبت البطولة المطلقة ورُحت أعمل مشهد في العتاولة، لأ، أنا ليَّ الشرف أشتغل مع نجوم زي أحمد السقا وباسم سمرة وطارق لطفي".

ونقدم لكم من خلال موقع (مصر بوست)، تغطية ورصدًا مستمرًّا على مدار الـ 24 ساعة لـ أسعار الذهب، أسعار اللحوم ، أسعار الدولار ، أسعار اليورو ، أسعار العملات ، أخبار الرياضة ، أخبار مصر، أخبار اقتصاد ، أخبار المحافظات ، أخبار السياسة، أخبار الحوادث ، ويقوم فريقنا بمتابعة حصرية لجميع الدوريات العالمية مثل الدوري الإنجليزي ، الدوري الإيطالي ، الدوري المصري، دوري أبطال أوروبا ، دوري أبطال أفريقيا ، دوري أبطال آسيا ، والأحداث الهامة و السياسة الخارجية والداخلية بالإضافة للنقل الحصري لـ أخبار الفن والعديد من الأنشطة الثقافية والأدبية

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق